Puder i December

Andra skiddagen blev det mer skidor en denförsta som endast varade i lite mer än en timme. Igår var jag, Tjabo och felix ute i drygt tre och en halv timme. Vädret var avsevärt mycket bättre än i fredags och vi fick till och med lite sol mitt på dagen.

De snya skidorna var GRYMMA! Man kände sig dock som en riktig nybörjare de första åken i pisten. Fast det kanske inte är så konstigt när man åker på ett par skidor som är 194 cm långa och 12 cm breda :P Men den verkliga åkglädjen kom när jag och felix skråade ut ca. 100 m från pisten för att dra en repa vi kollat ut från liften på väg upp. 2 dm lössnö plus ett par dm hårdsnö under kanske inte låner mycket men jäklar vad skönt det var att glida igenom. Åket var väll bara 100 m men det var värt var enda sekund, för hur ofta kan man åka puder i början av December?!

Idag blev det en slappardag. sova till halv 12 sen kila in till stan för att surfa lite och uppdatera bloggen.

Imorgon däremot ska vi ta en långdag i backen om vädret tillåter det, annars får det bli på tisdag. Måste ju testköra mina nyslipade skidor :)

Testade skype för första gången idag med. Funkade bra. Pratade med Emelie en stund fast jag hade önskat att jag slapp sitta så sjukt långt bort och prata med henne... men den 10 Februari får vi prata live igen! :D Längtar! Hoppas tiden går fort.

Nog för idag, Peace! Booom!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att snön äntligen kommit till er och Alperna. Ta det lugnt i början bara ni har hela säsongen på er att åka. Bra att Skype funkarså det inte blir så dyrt för dig. Hörs snart. Kram

2009-12-06 @ 17:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0