Puder och långa dagar.

Det var ett tag sen jag skrev nu men har inte haft till gång till internet på ett tag så har varit svårt. Har inte gjort så mycket mer nä det jag skrivit om i de andra inläggen.

De senaste dagarna har det blivit en hel del åkning både i pist och i puder. Jag, Felix och Tjabo tog en sväng till Stuben för ett par dagar sedan. Det hade snöat hela natten så det låg ca. 20 cm nysnö ute när vi öppnade dörren på morgonen. så det vara bara på med fetlaggen och rusa till stuben så fort som möjligt. Till vår stora förvåning var vi nästan helt ensamma i stuben. Jag och Felix beslöt oss för att ta en promenad för att kunna åka lite skogsåkning. Efter ca. 20 m i midjedjup snö började jag undra ad det egentligen ar vi hade gett oss in på men så fort vi kom över krönet så insåg jag genast varför vi gjort det. Där låg drömlandet för en skidåkare... en gles granskog med massvis med orörd lössnö. Det var bara att spänna på sig skidorna och kasta sig ut för branten. Underbart!

Idag har vi  storhandlat inför vårt julfirande. kommer nog bli en riktigt bra måltid. Vi ska fira tillsammans med Patrick, Olle, tjejligan och deras granne Per hemma hos tjejerna. Vår uppgift blev att rulla köttbullar till hela ligan...  Det blir en hel del köttbullar kan jag säga. Vi tänkte ta tag i det ikväll.

Jag hämtade ut mitt julpaket från familjen i sverige häromdagen med. Ett gäng tröjor och strumpor är alltid varmt välkommet :) För att inte tala om vitlökspressen som också kom med :D

Det har blivit många långa eftermidagar/dagar då man väntat på snöfall, då är det synd att inte Emelie är här... Det blir lätt lite små segt i längden. Då är det tur att man har laddat med massa filmer och ett oanvänt ritblock.



En lite målning jag jobbar på just nu.










Och mer lär det bli...

Imorgon är det Jul! Jag kom just på det (igen) :P då blir det julskidåkning på förmiddagen och julmat på kvällen.
Nu ska jag och Felix ner till byn och införskaffa oss lavinutrustning för julklappspengarna vi fått från våra omtänksamma familjer hemma i Sverige. Måste doch säga att det inte riktigt känns som jul utan dom... :/ men man får göra det bästa av stunden. Men nu är det dags att kila så.....

FRÅN OSS ALLA (I St. Anton) TILL ER ALLA (Som inte är här), EN RIKTIGT GOD JUL!!!

Over And Out, Boooom, Peace!

Kommentarer
Postat av: Britta Hammarlund

Det blir inte någon riktig julkänsla utan dig heller gullunge. Va bra att paketet kom fram innan jul. Hoppas du har användning för hörlurarna när du pratar med Emelie. Vi har det bra i fjällen. Har åkt på tvären och längden samt badat i nya äventyrsbadet här uppe. I kväll blir bowling. Ringer i morgon (julafton). Lycka till med köttbullarna. Massor av kramar från oss alla till dig. Puss.

2009-12-23 @ 17:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0