21-24 Januari.

Torsdag 21:a januari

Det toksnöade Redan vi 7 tiden när jag och Felix tittade ut genom dörren så det var inget annat att göra än att slänga i sig frukost och skynda ut i backen. På grund av det kraftiga snöfallet var sikten inte den bästa så det blev till att hålla sig på bergets nedre delar. Trotts detta fick vi en hel del fina puderåk denna förmiddag innan mina ben sa upp sig och blev alldeles för trötta för att åka på.

 

Fredag 22:a januari

På torsdagen var jag inne på Jennewein sport och la undan ett par Armada JJ för att testa på fredagen men självklart hade de inte skidorna inne när man dyker upp där klockan 8 på morgonen. Med tanke på att det tar 10 minuter med buss hem till oss från byn så var det inte läge att gå hem igen och hämta mina egna… kunde som tur var låna ett par Rossingol S6 i stället. Dagen för övrigt bjöd på många fina åk i den nyfallna snön. På kvällen blev det våra berömda hemgjorda burgare i tid med handbollen.

 

Det är alltid lika kul att få lägga första svängen.


Bra flyt ner från Gampen.


Alla blir glada av fint väder och fint snö.


Rille pressar på i Stuben.

Felix är framför i stället för bakom linsen, kors i taket!


 

Lördag 23:e januari

På lördagen var det äntligen dags att testa Armadan så jag och Felix tog oss iväg till Zürs och Lech för att få åka lite orörd snö. Vädret var som vanligt fint och vi börjad med att skråa rund berget i Zürs för att komma till ett litet fält med lössnö som vi spanat in från liften. Efter det pallade vi oss runt ”den vita ringen” som vi åkte för någon vecka sedan. Sen var det dags att röra sig tillbaka till St. Anton för att sluta upp med Rille och Emil som hade tagit sovmorgon och därför inte var med oss i Zürs och Lech. Vi åkte lite tillsammans på Gampen innan det var tid för mig att lämna tillbaka skidorna jag lånat. Som för övrigt var extremt roliga och lättkörda på alla underlag.

 

Och hur avslutar man en skidlördag på bästa sätt om inte med chips, dipp och Robinson Karibien.


Kommentarer
Postat av: Grethel Lindbladgr

Oj oj oj vad jag blir skidsugen här vid mitt skrivbord på söders höjder i Stockholm. Helt underbara bilder synd att man inte kan höra ljudet och känna pudersnön i ansiktet. Ser nästan ut som om det kanske skulle behövas snorkel i vissa nedfarter!! Glöm inte att njuta av varje fin dag!!!

Häla alla grethel

2010-01-26 @ 16:20:03
Postat av: Britta

Hej mannen. Kul att ni har så fint skidväder. Passa på och njut. Vi håller på att drunkna i snö. Ut och skotta typ 3 ggr per dag. Ni har väl nedräkning till tjejernas ankomst. Vi hörs.



Puss och kram från mamma och pappa.

2010-01-28 @ 12:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0