Sista Inlägget.

Nu är det inte långt kvar… På torsdag morgon bär det av hem till Sverige igen. Det råder blandade känslor inför hemresan. Det känns rätt trist att lämna St. Anton efter 4 månader här. Trösten är väll att det här kan ha varit några av de bästa månaderna jag varit med om. Samtidigt ska det bli skönt att komma hem till Emelie och familjen igen. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga.

 

I fredags var tanken att vi skulle ha ätit ostfondue men det var lättare sagt än gjort. Vi gick runt halva St. Anton och letade efter ett ställe som serverade det. Icke sa nicke. Det slutade med att vi gick in på Restaurang Maximiliam och åt något så sällsynt som känguru i stället :P

 

På dagen var jag och Felix ute och gled lite i backen. Det slutade som vanligt med att vi satte oss i solen på Albona. Efter någon timme kom Olle och gjorde oss sällskap. Vi fördrev tiden med att bygga en iglo. För er som inte testat kan jag bara säga att det är ett bra tidsfördriv. Efter en och en halv timme stod den klar. Jag kan med stolthet säg att det var min snyggaste iglo någonsin…

 

Dålig utsikt?!


 

Ett mästerverk är skapat!


 

...Med plats för två...


 

...och gott om sovplats...


 

Så sat ett säsongsboende se ut ;)

 

För er som letar säsongsboende för nästa år är det bara ta kontakt med mig. Jag hyr ut iglon för 10 euro/natten (om den står kvar nästa år). Det är nära till backen (mycket nära) och sol hela dagen, prefekt!

 

Ikväll blir det sista utgången för denna säsong och imorgon blir det avslutningsmiddag uppe på Rodelalm med hela gänget.

 

 

Over And Out, Peace!


Kommentarer
Postat av: Grethel Lindblad

Allt roligt har ett slut!

Ni verkar ändå ha haft en bra tid och fina upplevelser. Vi här hemma är tacksamma för bloggen det har varit roligt att följa och se alla fina bilder som ni tagit. Hoppas nu att hemresan går bra. Jag kommer att sakna bloggen.

hälsningar grethel

2010-03-16 @ 11:49:56
Postat av: Mia (och Jompa)

Tja Putte! Välkommen hem till Sverige(snart)! Du ser ut att ha haft bäst där borta. Kram Fam. Karlsson

2010-03-17 @ 16:02:32
Postat av: Lovisa

Hej,

när jag googlade säsongsboende i st anton kom din blogg upp och även om jag gärna bor i igloon så undrar jag om du har några tips på andra boenden?

jag ska åka ner nu i vinter och kollar upp olika alternativ just nu i anton. du får gärna maila mig på [email protected] om du har lust. Tack!

2010-07-25 @ 17:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0